آشنایی با 15 بخش یخچال فریزر

تعمیر یخچال در منزل

تعمیر یخچال در منزل

تعمیر یخچال در منزل آنطور که فکر می کنید هم پیچیده نیست. یخچال یکی از وسایلی است که در خانه شما به طور شبانه روزی کار می کند و غذای شما را سالم نگه می دارد. کارکرد یک یخچال بسیار شگفت انگیز است، و به ندرت خراب می شوند. در موارد نادری که یخچال از کار بیافتد، هزینه های زیادی برای شما می تراشد. برای خواندن ایرادات اساسی یخچال فریزر می توانید به دیگر مقاله های سایت ما مراجعه کنید. اصلا نگران نباش، کسپرهاوس اینجاست تا هر آنچه نیاز است به شما بگوید و خدمات تعمیر یخچال در منزل را به شما ارائه دهد.

شاید تعجب کنید اما بدانید تعمیر یخچال فریزر بسیار آسان است و فقط به دانش اندکی در مورد دستگاه و کمی صبر نیاز دارد. اگر مشکلی جزئی برایتان پیش بیاید حتی میتوانید تعمیر یخچال در منزل را خودتان انجام دهید. همچنین می توانید با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید تا خدمات تعمیر یخچال در منزل را به شما ارائه دهد. بیایید با برخی از اطلاعات اولیه شروع کنیم.

کسپرهاوس

اجزای اصلی یخچال و فریزر

یخچال و فریزر ها از دو جزء اصلی تشکیل شده اند:

1.کویل کندانسور و 2.کویل اواپراتور. یک خنک کننده مایع توسط یک کمپرسور و یک موتور از طریق این سیم پیچ ها به گردش در می آید. مایع مبرد در کندانسور خنک می شود. سپس به سمت اواپراتور جریان می یابد. در اواپراتور، هوای دستگاه با تماس با سیم پیچ پر از مایع خنک می شود. کندانسور یخچال یا فریزر سیم پیچ بیرونی دستگاه است. اواپراتور سیم پیچ در داخل است. مایع خنک کننده توسط یک کمپرسور در سیستم به گردش در می آید.

اکثر یخچال ها و فریزرها مشکل یخ زدگی و برفک را ندارند. در این نوع یونیت، یک بخاری به طور خودکار توسط تایمر روشن می شود تا برفک و یخ زدگی داخل دستگاه ذوب شود. یخ زدگی توسط بخاری در چندین نقطه مختلف در واحد ذوب می شود که از سردترین و یخ زده ترین مناطق شروع می شود. هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، ترموستات به طور خودکار به چرخه خنک کننده کمک می کند تا دمای انجماد استاندارد را حفظ کند.

سیستم کمپرسور، که مایع خنک کننده را از طریق سیستم سیم پیچ وارد می کند، توسط یک موتور از نوع خازن هدایت می شود. دیگر بخش‌های اساسی سیستم خنک‌کننده شامل کلیدها، ترموستات‌ها، بخاری‌ها، کندانسورها و فن‌ها هستند. خودتان می توانید بسیاری از این اجزای یخچال را تست و جایگزین کنید. با این حال، در ادامه مواردی ذکر شده اند که بهتر است کار به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار شود. پس می توانید در این موارد از خدمات تعمیر یخچال در منزل کسپرهاوس بهره ببرید.

احتیاط: قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده اید. پس از جدا کردن دستگاه، بررسی کنید که آیا موتور/کمپرسور خازن دارد یا خیر. این قطعه در یک محفظه در بالای موتور قرار دارد. خازن ها برق را حتی زمانی که برق دستگاه قطع است ذخیره می کنند. قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر، باید بار الکتریکی خازن را تخلیه کنید، در غیر این صورت ممکن است باعث برق گرفتگی شود و شوک شدیدی دریافت کنید. پس برای تعمیر یخچال در منزل باید احتیاط کنید.

کسپرهاوس

تخلیه بار الکتریکی خازن یخچال و تعمیر یخچال در منزل

تخلیه بار الکتریکی خازن

برای تخلیه بار الکتریکی خازن یخچال خود مراحل زیر را باید طی کنید و قبل از هرکاری احتیاط کنید. اگر فکر می کنید توانایی این کار را ندارید، با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید تا خدمات تعمیر یخچال در منزل را به شما ارئه دهند.

مرحله 1: یخچال یا فریزر را از برق بکشید.

مرحله 2: برای دسترسی به خازن، پنل سرویس را در قسمت پشتی یا جلوی دستگاه زیر درب بردارید. خازن در محفظه ای در بالای واحد موتور/کمپرسور قرار دارد و  شبیه به یک باتری بزرگ است.

مرحله 3: برای تخلیه خازن، از یک مقاومت 2000 اهم و 2 وات استفاده کنید با استفاده از یک سیم ارزان قیمت که در اکثر فروشگاه های لوازم برقی موجود است. پروب های مقاومت را به پایانه های خازن ببندید، خازن را تخلیه می کند. اگر خازن دارای سه پایه ترمینال است، مقاومت را به یک ترمینال بیرونی و ترمینال مرکزی و سپس به ترمینال خارجی دیگر  وصل کنید. پس از تخلیه خازن می توانید به تعمیرات بپردازید.

جداسازی برخی اجزا و تعمیر یخچال در منزل

اجزای کنترل یخچال معمولاً در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند. اما موتور، کمپرسور، کویل کندانسور و فن کندانسور در قسمت پایینی قرار دارند.

برای دسترسی به اجزای بخش بالایی، پیچ های نگهدارنده یا گیره هایی را که پنل های پلاستیکی یا فلزی را روی قطعات نگه می دارند، باز کنید. در اکثر یخچال ها، قفسه ها را می توان جدا کرد تا امکان دسترسی به برخی از پنل ها فراهم شود.

برای دسترسی به بخش پایینی یخچال، پنل سرویس را که با پیچ های نگهدارنده در پشت دستگاه زیر سیم پیچ های کندانسور نگه داشته شده است، بردارید. این واحد همچنین ممکن است یک پنل دسترسی جلویی در زیر در داشته باشد. این پنل ممکن است با پیچ هایی نگه داشته شود. در برخی از مدل ها، می توانید یخچال را برگردانید و قطعات را از پایین تست و سرویس کنید. در این حالت، قبل از انجام هر گونه سرویسی، یخچال باید یخ زدایی، از برق جدا و تخلیه شود.

کویل های کندانسور و اواپراتور و کمپرسور در اکثر یخچال ها واحدهای آب بندی هستند. اگر نقصی در این قسمت ها رخ داد، با تعمیر کاران حرفه ای کسپرهاوس تماس بگیرید.

کسپرهاوس

چک کردن سیم های برق یخچال

چک کردن سیم های برق یخچال فریزر

اگر سیم دستگاه فرسوده شده است، یا اگر علائم سوختگی روی شاخک های دوشاخه یا پیچ های ترمینال، مشاهده کردید، ممکن است سیم معیوب باشد.

تعداد زیادی از مشکلات یخچال می تواند ناشی از باز و بسته شدن ساده درب باشد. از دمای نامناسب گرفته تا برفک زدن فراوان، تعمیر و نگهداری صحیح از درب می تواند تمام مشکلات شما را حل کند.

می توانید در مواردی امکان خرابی درب یخچال و سیم های برق را کاهش دهید:

  • از زیاد باز کردن درب یخچال در مواقع غیر ضروری خودداری کنید
  • کودکان خود را مجاب کنید که درب یخچال را کمتر باز و بسته کنند.
  • در زمان باز کردن درب یخچال مراقب باشید که به دسته زیاد فشار وارد نکنید.
  • وزن خود را روی درب یخچال نیندازید، این مورد باعث شل شدن درب و فشار وارد شدن به لولای یخچال می شود.

سرویس درب یخچال و تعمیر یخچال در منزل

سرویس درب یخچال

اگر متوجه شدید که کمپرسور یخچال شما دائماً کار می کند، این باعث اتلاف انرژی و کاهش عمر دستگاه شما می شود و ممکن است به دلیل مشکلاتی در درب باشد. در حالت عادی، دمای داخل یخچال هرگز بهم نمی ریزد و واحد می‌تواند دمای ثابتی را در تمام مدت حفظ کند. در ادامه چند نکته برای حفظ عملکرد صحیح درب ها و دور نگه داشتن هوای گرم از قسمت داخلی یخچال آورده شده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در درب یخچال ایجاد شود، از جا کنده شدن لولای درب است. این مشکل باعث می شود درب یخچال باز بماند، و باعث گرم شدن داخل یخچال شده و فشار زیادی به کمپرسور یخچال وارد می کند. برای حل این مشکل درب کاملا باید تعویض شود یا آنرا به متخصصان بسپارید تا تعمیراتی انجام دهند. مجموعه کسپرهاوس قادر به رفع این مشکل است و خدمات تعمیر یخچال در منزل را ارائه می دهد.

سرویس واشر درب یخچال

واشر درب معمولاً یک قسمت پلاستیکی در اطراف درب یخچال است، هنگامی که واشر یخچال سفت می شود یا ترک می خورد، درزگیر آن شکسته می شود و راندمان دستگاه به شدت کاهش می یابد. از یک اسکناس استفاده کنید و آنرا بین واشر و درب قرار دهید، حال درب یخچال را ببندید و به دنبال نشتی بگردید حال اسکناس را بیرون بکشید، اگر مقداری مقاومت نشان داد، احتمال اینکه واشر به درستی جا افتاده باشد وجود دارد. اگر اسکناس درست بیرون بیاید یا بیافتد، واشر معیوب است و باید تعویض شود. واشر را در چندین مکان اطراف درب تست کنید. قبل از تعویض واشر، لولاهای در را از نظر نشتی بررسی کنید.

تعویض واشر:

مرحله 1: واشری بخرید که به طور خاص برای مدل یخچال شما ساخته شده باشد. اگر در مورد شماره مدل یخچال خود مطمئن نیستید، بخش کوچکی از واشر را ببرید و نمونه را برای تطبیق به یک فروشنده لوازم برقی نشان دهید.

مرحله 2: بگذارید واشر جدید حدود 24 ساعت روی یخچال بماند تا به دما و رطوبت مناسب برسد یا واشر را در آب گرم خیس کنید تا انعطاف پذیر شود.

مرحله 3: واشر قدیمی را جدا کنید. واشر توسط پیچ، گیره یا چسب نگه داشته می‌شود و واشر ممکن است دارای یک نوار نگهدارنده باشد که به شکل‌دهی آن کمک می‌کند. در برخی از واحدها، واشر ممکن است توسط لبه پنل در جای خود نگه داشته شود. پنل با گیره های فشار فولادی فنری، پیچ و مهره یا پیچ بسته می شود. برای جدا کردن واشر، بست هایی که آن را نگه می دارند بردارید و هر گونه نوار نگهدارنده را بردارید. یا بست های نگهدارنده پنل در را بردارید.

مرحله 4: تمام پنل در را جدا نکنید. اگر واشر توسط گیره های فنری نگه داشته می شود، مراقب باشید که خیلی محکم روی گیره ها فشار وارد نکنید. آنها تحت فشار هستند و می توانند از پایه های خود کنده شوند. اگر واشر توسط چسب نگه داشته شده است، آن را با یک چاقو جدا کنید.

مرحله 5: هنگامی که واشر قدیمی خراب است، محل نصب را با مواد شوینده و آب تمیز کنید. چسب را با الکل خوب جدا کنید و سپس با مواد شوینده و آب شستشو دهید.

مرحله 6: تعویض را از یک طرف شروع کنید. واشر را در جای خود صاف کنید، آن را در گوشه ها آزاد کنید. اطمینان حاصل کنید که واشر صاف و بدون برآمدگی قرار دارد.

مرحله 7: اتصال دهنده ها، نوارهای نگهدارنده یا پنلی که واشر قدیمی را نگه داشته اند، تعویض کنید. بعد از اینکه واشر در جای خود قرار گرفت، پیچ‌های نصب را برای تنظیم واشر روی درب بسته یا باز کنید. اگر واشر در جای خود چسبانده شده باشد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید جز اینکه منتظر بمانید تا واشر با درب منطبق شود.

واشر روی درب فریزر را با همان روش اسکناس آزمایش کنید. اگر واشر معیوب است، آن را با یک واشر جدید که مخصوص فریزر ساخته شده است، جایگزین کنید. درب فریزر را برای تعویض واشر جدا نکنید. درب‌های فریزر اغلب با دستگاه‌های فنری نصب می‌شوند که تعویض آن‌ها پس از برداشتن درب بسیار مشکل‌ساز است و در برخی مدل‌ها باید سیم‌کشی نیز جدا شود.

کسپرهاوس

سرویس لولای درب یخچال

سرویس لولای درب یخچال

واشر درب فرسوده یا شکسته ممکن است دلیل نشت باشد. ناهماهنگی و شل بودن لولاهای در می تواند باعث تکان خوردن یا شل شدن درب شود و حتی واشر مناسب را نیز بی اثر کند.

لولاها در یخچال مثل یاتاقان عمل می کنند و مثل اهرمی عمل می کنند که در زمان باز و بسته شدن درب روی آن می چرخد. به مرور زمان این لولا ها ممکن است دچار فرسودگی و ساییدگی شوند، همین امر موجب سفت باز و بسته شدن درب یخچال می شود، یا در زمان باز و بسته شدن صدایی را ایجاد می کند.

اگر زمان باز کردن درب یخچال صدایی ایجاد شد، می توانید لولای درب را به روغن آغشته کنید تا حرکت آنرا تسهیل کنید و مشکلش را رفع کنید.

همچنین اگر زمان باز کردن درب لرزشی ایجاد شد مشکل از لولای درب است که ممکن است شل شده باشد و در این زمان  می توانید از خدمات تعمیر یخچال در منزل کسپرهاوس بهره ببرید.

مرحله 1: اگر درب کامل بسته نمی شود، باید یخچال را تراز کنید. این تنظیم را تا زمانی که در بسته بماند آزمایش کنید، دستگاه را خیلی از سطح جلو به عقب جابجا نکنید.

مرحله 2: اگر تراز کردن جوابگو نبود، پیچ های لولا را ببندید. برای چرخاندن این پیچ ها ممکن است مجبور شوید درب (به خصوص درب فریزر) را باز کنید. در برخی از واحدها، ممکن است مجبور شوید برش لولا را بردارید تا به پیچ ها برسید. درپوش را باز کنید یا با پیچ گوشتی آن را ببندید. افتادگی و شلی را می توان با تراز کردن لولاهای در اصلاح کرد.

مرحله 3: اگر درب تاب خورده است، پیچ هایی را که پوسته درب داخلی را نگه می دارد به پوسته درب بیرونی ببندید. ممکن است مجبور شوید پس از انجام این تنظیم واشر درب را تغییر دهید یا تنظیم کنید.

مرحله 4: گیره را بررسی کنید. واحدهای جدیدتر دارای گیره مغناطیسی روی درب هستند. اگر درب به درستی بسته نمی شود، گیره مغناطیسی را از پوسته درب داخلی بردارید و آن را با یک تکه مقوای نازک بچسبانید.

سرویس سوئیچ درب یخچال

روی درب یخچال، یک کلید دکمه ای کوچک قرار دهید. این قطعه نور داخل یخچال را به کار می اندازد. اگر سوئیچ خراب باشد، ممکن است چراغ دستگاه روشن بماند و گرمای لامپ می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم خنک کننده یخچال شود.

مرحله 1: لامپ را بررسی کنید که آیا سوخته است یا خیر. دکمه روی سوئیچ درب را فشار دهید.

مرحله 2: اگر چراغ روشن می ماند، سوئیچ را با یک پارچه تمیز کنید. سپس سوئیچ را از روی گیره جدا کنید. پیچ های نگهدارنده پنهان شده توسط یک قطعه پلاستیکی را بردارید، سوئیچ را با پیچ گوشتی از پایه بیرون بیاورید، برای نمایان شدن سوئیچ، برش را باز کنید.

مرحله 3: یک پروب از مولتی متر را به هر پایانه سوئیچ بسته و دکمه را فشار دهید. اگر سوزن روی آن بالای صفر حرکت کرد، سوئیچ را با یک سوئیچ جدید از همان نوع تعویض کنید.

مرحله 4: سوئیچ جدید را به همان روشی که سوئیچ قدیمی وصل شده است وصل کنید.

اکنون که تعمیر درب کاملاً تمام شده است، کاری برای انجام دادن باقی نمانده است به جز رفتن سراغ اجزای داخلی و یادگیری نکاتی در مورد یخچال. در بخش بعدی همه چیز را از نحوه تعمیر نشتی تا نحوه سرویس یخ ساز خود یاد خواهید گرفت.

کسپرهاوس

سرویس قطعات داخلی و تعمیر یخچال در منزل

سرویس یا تعمیر برخی از قطعات نسبتاً آسان است، در حالی که برخی دیگر فقط باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود.

سرویس سوئیچ ترموستات و تعمیر یخچال در منزل

سوئیچ محدود به انگلیسی (switch limit) فقط در یخچال و فریزرهای بدون برفک یافت می شود. عملکرد آن این است که عنصر گرمایش یخ زدایی را کنترل کند و نگذارد از دمای تنظیم شده و مشخص بالاتر رود. اگر یخچال در محفظه فریزر یخ زدگی زیادی داشته باشد، ممکن است مشکل از اجزایی مثل ( فن اواپراتور، تایمر یخ زدایی، و بخاری یخ زدایی ) باشد. سعی نکنید خودتان سوئیچ محدود را تعمیر کنید. برای تعویض با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید.  برای ثبت درخواست اینجا کلیک کنید.

سرویس کنترل ترموستات:

کنترل ترموستات معمولاً در داخل یخچال نصب می شود. کارایی این کنترل بسته به مشکل به روش های مختلفی قابل تست است.

برای تست کنترل ترموستات:

مرحله 1: اگر کمپرسور همیشه کار می کند، دکمه کنترل را در موقعیت خاموش قرار دهید. اگر کمپرسور همچنان کار می کند، دستگاه را از برق بکشید، سپس دستگیره کنترل را بردارید و پیچ های نگهدارنده ترموستات را بردارید. ترموستات را بیرون بکشید و سیم قرمز یا آبی را از ترمینال آن جدا کنید. واحد را به برق وصل کنید. اگر کمپرسور کار نمی کند، ترموستات معیوب است. آن را با یک ترموستات جدید جایگزین کنید.

مرحله 2: اگر کمپرسور پس از جدا شدن سیم از ترمینال خود کار کند، احتمالاً در جایی از سیم کشی دستگاه اتصال کوتاهی وجود دارد. در این مورد، سعی نکنید خودتان مشکل را حل کنید. با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید.

مرحله 3: اگر یخچال فریزر کار می کند اما داخل یخچال خنک نمی شود، دستگاه را از برق بکشید و ترموستات را با پیچ گوشتی جدا کنید. هر دو سیم را از ترموستات جدا کنید. انتهای سیم ها را به هم بچسبانید و دستگاه را وصل کنید. اگر یخچال به طور معمول روشن شود و کار کند، ترموستات معیوب است. آن را با یک نوع جدید از همان نوع جایگزین کنید. ترموستات جدید را مانند ترموستات قبلی وصل کنید.

مرحله 4: اگر محفظه فریزر معمولی است اما داخل یخچال خنک نمی شود، صفحه هایی که هر دو محفظه را کنترل می کنند را روی رده متوسط قرار دهید. این دستگیره ها را بردارید. سپس محفظه کنترل دما را باز کنید. یک مجرای هوا را در نزدیکی کنترل خواهید دید. دکمه ترموستات فریزر را تعویض کرده و کنترل را در موقعیت خاموش قرار دهید. در یخچال را باز کنید و به کانال هوا نگاه کنید. اگر این مجرا در حدود ده دقیقه باز نشود، کنترل معیوب است. کنترل را با یک کنترل جدید از همان نوع جایگزین کنید. کنترل جدید را مانند کنترل قبلی وصل کنید.

کسپرهاوس

سرویس فن اوپراتور یخچال

سرویس فن اوپراتور

فن اوپراتور در یخچال سرما ایجاد می کند، این سرما باعث می شود مواد غذایی و هرآنچه در یخچال است سالم بماند. در برخی موارد، ترموستات معیوب ممکن است دلیل خنک نکردن یخچال یا فریزر نباشد. یک محفظه گرم نیز ممکن است ناشی از معیوب بودن فن، مسدود شدن فن، یا شکستگی و خم شدن پره های فن باشد. اگر تیغه ها گیر کرده اند، سعی کنید آنها را آزاد کنید. اگر خم شده اند، آنها را با انبردست صاف کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، می توانید با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید. اگر به نظر می رسد فن خراب است، سوئیچ درب ممکن است معیوب باشد. سوئیچ را همانطور که در انتهای مقاله توضیح داده شده تست کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

سرویس تایمر یخ زدایی یخچال

اگر کمپرسور کار نکند، به احتمال زیاد تایمر یخ زدایی خراب شده است. این قسمت در نزدیکی کمپرسور قرار دارد.

 برای تست تایمر یخ زدایی مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: یخچال را از برق بکشید.

مرحله 2: سیم ها را از تایمر و موتور جدا کنید. تایمر را با بازکردن دو پیچ نگهدارنده از براکت های آن جدا کنید.

مرحله 3: تایمر یخ زدایی را با مولتی متر تنظیم شده در مقیاس RX1 تست کنید. یک پروب از مولتی متر را به هر سیم تایمر یخ زدایی ( نه موتور ) وصل کنید و پیچ کنترل تایمر را بچرخانید تا کلیک کند. اگر تایمر یخ زدایی کار کند، مولتی متر صفر را نشان می دهد. اگر سوزن می پرد، تایمر یخ زدایی معیوب است. آن را با یک جدید از همان نوع جایگزین کنید.

مرحله 4: تایمر یخ زدایی جدید را به همان روشی که تایمر قبلی وصل شده است وصل کنید.

برای بررسی موتور تایمر یخ زدایی، یک پروب از مولتی متر را به هر سیم موتور ببندید و مقیاس را روی RX100 تنظیم کنید. اگر مولتی متر بین 500 تا 3000 اهم را نشان دهد، موتور به درستی کار می کند. اگر مولتی متر بالاتر از 3000 اهم خوانده شود، موتور تایمر معیوب است. آن را با یک نوع جدید از همان نوع جایگزین کنید. موتور جدید را به همان روشی که موتور قبلی وصل شده است وصل کنید.

سرویس بخاری برفک یخچال فریزر

این جزء یک عنصر گرمایشی است که بر روی کویل اواپراتور قرار دارد. هنگامی که یخچال یا فریزر به چرخه یخ زدایی تغییر می کند، بخاری برفک روشن می شود تا یخ زدگی در محفظه ذوب شود. خرابی بخاری برفک  باعث عدم یخ زدایی می شود. عنصر را با یک مولتی متر تنظیم شده در مقیاس RX1 آزمایش کنید. برای دسترسی به عنصر گرمایش، پنل های دیواری محفظه را بردارید. یک پروب از مولتی متر را به هر پایانه المان گیره دهید. مولتی متر باید بین 5 تا 20 اهم باشد. اگر اینطور نیست، المنت گرمایشی معیوب است و باید تعویض شود. بخاری را با یک بخاری جدید با همان نوع و درجه برق تعویض کنید. بخاری جدید را به همان روشی که قدیمی وصل شده است وصل کنید.

سرویس فن کندانسور یخچال

فن کندانسور در زیر دستگاه قرار دارد. اگر فن خراب باشد، یخچال یا فریزر به درستی خنک نمی شود یا به طور مداوم کار می کند یا اصلا کار نمی کند. فن را با مولتی متر تنظیم شده در مقیاس RX1 تست کنید. سیم های برق را از موتور فن جدا کنید و یک پروب از مولتی متر را به هر ترمینال موتور فن ببندید. اگر مولتی متر از 50 تا 200 اهم بخواند، موتور به درستی کار می کند. اگر مولتی متر بالاتر از 200 اهم باشد، موتور فن معیوب است و باید آن را تعویض کنید. اگر روی موتور فن کار می کنید، مطمئن شوید که پره های فن تمیز هستند. اگر تیغه ها خم شده اند، آنها را با انبردست به دقت صاف کنید.

پاکسازی پورت های تخلیه یخچال

دریچه های تخلیه در امتداد پایین هر دو بخش فریزر و یخچال قرار دارند. این سوراخ ها می توانند با زباله یا یخ مسدود شوند و در هنگام یخ زدایی دستگاه مشکل زهکشی ایجاد کنند. برای پاک کردن پورت ها، از یک سیم کوتاه استفاده کنید که متناسب با سوراخ ها باشد. از خلال دندان استفاده نکنید، زیرا ممکن است چوب در درگاه شکسته و گیر کند. در برخی از یخچال ها، درگاه های تخلیه در نزدیکی بخاری برفک در کویل های اواپراتور قرار دارند. برای تمیز کردن این نوع واحد نیاز به جداسازی است. اگر یخچال یا فریزر از این نوع است، بهتر است با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید تا پورت ها را تمیز کنند. در برخی از محفظه های فریزر، زهکش در زیر محفظه فریزر قرار دارد و به شکل یک لنگه کفش است. این نوع زهکش را معمولاً می توان پیچ کرد تا محل تخلیه تمیز شود.

سرویس شیلنگ تخلیه و تشت

فن کندانسور در زیر یخچال قرار دارد. در طول چرخه یخ زدایی، آب ممکن است از طریق یک شلنگ کوچک به داخل ظرف تخلیه برود و به طور طبیعی تبخیر شود. در برخی از یخچال ها، شیلنگ تخلیه به جای فلز، لاستیکی است. این نوع شیلنگ ممکن است ترک خورده و باعث نشتی شود. شیلنگ را بررسی کنید. اگر آسیب دیده است، آن را با یک نوع جدید از همان نوع جایگزین کنید. اگر آب روی زمین مشاهده کردید، ممکن است تشت تخلیه بر روی پایه های آن قرار گرفته باشد یا تشت ترک خورده یا زنگ زده باشد. برای از بین بردن نشتی، ظرف را دوباره تراز کنید یا آن را تعویض کنید.

سرویس یخ ساز یخچال

فریزرهایی که دارای یخ ساز اتوماتیک هستند گاهی اوقات بد کار می کنند زیرا صافی دریچه ورودی آب که آب را به یخ ساز می رساند مسدود می شود. برای رفع این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و جریان آب را قطع کنید. خط آب را از جایی که وارد شیر می شود ( معمولاً در لبه پایینی دستگاه جدا کنید. صافی سیم را پیدا کنید و آن را بردارید). صافی را با یک برس سفت و با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید. دوباره آن را به صورت معکوس مونتاژ کنید.

سرویس نشتی مبرد یخچال

نشت مایع خنک کننده با بوی تند آن قابل شناسایی است. برای تعمیر نشتی مایع خنک کننده کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند. می توانید مقاله دیگر مارا که درباره بوی بد داخل یخچال است مطالعه کنید.

کلام آخر

بسیاری از مشکلات یخچال فریزر خود را می توانید با خواندن این مقاله در منزل رفع کنید، اما اگر مشکلی بود که به هیچ عنوان تعمیر نمی شد، می توانید با مجموعه کسپرهاوس تماس بگیرید، و از خدمات تعمیر یخچال در منزل بهره ببرید.

مجموعه ما بیش از 7 شعبه فعال در تهران و کرج دارد. وجود این شعب باعث می شود خدمات بهتر و سریع تر ارائه شوند. همچنین کسپرهاوس تعمیرات انواع برند های یخچال فریزر مثل دیپوینت، الجی، سامسونگ، الکترواستیل و … را انجام می دهد.

نگران نباشید و همین الان با مجموعه ما تماس بگیرید تا بهترین خدمات تعمیرات یخچال در منزل را دریافت کنید. به کسپرهاوس اعتماد کنید.

شعبه آذری

02166630377

شعبه تهرانسر

0214004577294

شعبه صادقیه

02144544925

شعبه شهر ری

02136806022

شعبه شهریار

02165368995

شعبه اندیشه

02165368996

شعبه شهر قدس

02146890977

شعبه ملارد

02165368996

منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جستجو کردن
عضویت در خبرنامه
سبد خرید