تعمیر کمپرسور یخچال

تعمیر کپرسور یخچال

تعمیرات ساده و در عین حال مهم می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی شود، به خصوص تعمیر کمپرسور یخچال.

مشکل یخچال من چیست؟ ممکن است کمپرسور ایراد داشته باشد، اما قبل از تماس با کسپرهاوس، این تعمیرات ساده را امتحان کنید. مشکل ممکن است فقط اضافه بار یا رله کمپرسور باشد. برای آموزش تست کمپرسور یخچال ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تست های خانگی

این تست ها را برای تعمیر کمپرسور انجام دهید: اضافه بار یا کمپرسور جدید را امتحان کنید، یخچالی که صدای وزوز می دهد اما غذا را سرد نگه نمی دارد ممکن است دارای مشکلات زیر باشد:

  • کمپرسور معیوب
  • یا فقط اضافه بار یا رله کمپرسور

ما دقیقاً همین مشکل را با یک یخچال داشتیم و مشاوران مجرب کسپرهاوس راهنمایی لازم را انجام دادند و مشکل رفع شد. در نقاله ای دیگر تعدادی دیگر از نکات تعمیر یخچال آورده شده است. همچنین میتوانید مقاله تعمیر یخچال شبانه روزی را مطالعه کنید تا از خدمات کسپرهاوس آگاه شوید.

نکات زیر را دنبال کنید: برای جلوگیری از تماس، کسپرهاوس پیشنهاد میکند که ابتدا سعی کنید یخچال را از دیوار جدا کنید، آن را از برق بکشید و پنل سرویس را برای حدود 20 دقیقه جدا کنید تا زمان کافی برای خنک شدن کمپرسور و بازنشانی رایانه‌های داخلی وجود داشته باشد.

وقتی دوباره آن را به برق وصل کردید،اگر مشکل برگشت. کسپرهاوس پیشنهاد میدهد که یک اورلود و یک رله کمپرسور (یا یک کیت رله) را از فروشگاه قطعات لوازم خانگی بخرید و آن را نصب کنید. اگر این ترفند را انجام دادید و مشکل رفع نشد، فقط یک تعمیرکار متخصص میتواند مشکل را رفع کند. میتوانید از این لینک خرابی یخچال فریزر خود را ثبت کنید.

در مرحله بعد، همه راه حل های ساده برای رفع مشکلات رایج یخچال را بیاموزید.

نحوه ریست کردن کمپرسور یخچال

ریست کردن کمپرسور یخچال

اگر یخچال شما مشکل داخلی دارد و باید کمپرسور آن را ریست کنید، نگران نباشید، کارشناسان کسپرهاوس باتجربه هستند و می توانند همه چیزهایی را که در مورد عیب یابی یخچال خود باید بدانید به شما بگویند. در اینجا مطلبی برای درک اینکه کمپرسور یخچال چه کاری انجام می دهد و نحوه تنظیم مجدد آن چگونه است، آورده شده است.

کمپرسور یخچال چه کار می کند؟

کمپرسور یخچال شما از یک مبرد گازی کم فشار استفاده می کند که به سرد نگه داشتن مواد غذایی کمک می کند. اگر ترموستات یخچال خود را برای هوای سرد بیشتر تنظیم کنید، کمپرسور یخچال شما وارد می شود و باعث می شود مبرد از طریق فن های خنک کننده حرکت کند. همچنین به فن ها کمک می کند تا هوای خنک را به داخل محفظه های فریزر شما فشار دهند.

چگونه می توانم بفهمم که کمپرسور یخچال من کار نمی کند؟

اکثر مردم می دانند که یک یخچال سالم چه صدایی دارد،  صدای زمزمه ضعیفی دارد که به طور متناوب می آید و می رود. کمپرسور یخچال شما باعث ایجاد آن صدای زمزمه است. بنابراین، اگر صدا برای همیشه متوقف شود، یا اگر صدا از حالت ضعیف به یک صدای زمزمه ثابت یا بسیار بلند برسد که خاموش نشود، ممکن است نشانه خرابی کمپرسور باشد.

اگر مشکوک هستید که به یک کمپرسور جدید نیاز دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای کمک با متخصص تعمیر یخچال کسپرهاوس تماس بگیرید.

اما ابتدا، بیایید یک تنظیم مجدد را امتحان کنیم، که ممکن است مشکل را حل کند.

4 مرحله برای تنظیم مجدد کمپرسور یخچال

تنظیم مجدد کمپرسور یخچال یک گزینه مفید برای هر کسی است که به دنبال یخ زدایی دستگاه خود یا تنظیم دمای آن است. تنظیم مجدد گاهی اوقات می تواند سایر مشکلات داخلی مانند خرابی چرخه های تایمر را نیز برطرف کند، بنابراین اگر به نظر می رسد یخچال شما مشکل دارد، یکی از اولین چیزهایی است که باید امتحان کنید در ادامه آمده است.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

با جدا کردن سیم برق از پریز، یخچال خود را از منبع برق جدا کنید. ممکن است پس از انجام این کار، صدای عجیبی بشنوید. این امر طبیعی است. اطمینان حاصل کنید که یخچال شما برای چند دقیقه از برق جدا می ماند، در غیر این صورت تنظیم مجدد کار نخواهد کرد.

بعد از اینکه یخچال را از برق کشیدید، یخچال و فریزر را با استفاده از کنترل پنل داخل یخچال خاموش کنید. برای انجام این کار، کنترل‌ها را روی «صفر» تنظیم کنید یا آن‌ها را کاملاً خاموش کنید. پس از پایان کار، می‌توانید یخچال خود را دوباره به پریز برق وصل کنید.

مرحله بعدی تنظیم مجدد کنترل یخچال و فریزر است. این کنترل ها بسته به نوع و مدل یخچال شما متفاوت است، اما کارشناسان توصیه می کنند یخچال خود را در حدود 40 درجه فارنهایت یا 4.44 درجه سانتیگراد نگه دارید.

حداقل زمانی که باید منتظر بمانید تا دمای یخچال ثابت شود 24 ساعت است، پس عجله نکنید.

حفاظت قابل اعتماد برای لوازم اصلی که به آنها اعتماد دارید

وقتی وسایل شما کار نمی کنند، ما کار شما را پیش میبریم و به رفع مشکل شما کمک میکنیم. با کسپرهاوس پشتیبانی 24/7 عیب یابی دریافت کنید.

آیا تعمیر کمپرسور یخچال امکان پذیر است؟

تعمیر کمپرسور یخچال می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما با دانش و ابزار مناسب، قطعا قابل انجام است. قبل از شروع، مهم است که مطمئن شوید که تمام تجهیزات لازم را دارید و اصول کار کمپرسور یخچال را درک می کنید.

آیا ارزش تعمیر کمپرسور روی یخچال را دارد؟

کمپرسور شما معمولاً 8-10 سال دوام می آورد. اگر قبل از این بازه زمانی با کمپرسور خود دچار مشکل شوید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که گزینه‌های تعمیر را بررسی کنید، اما اگر به میانگین طول عمر آن برسد، ممکن است ارزش تعویض آن بیشتر باشد.

شایع ترین علت خرابی کمپرسور یخچال چیست؟

کمپرسور به روغن متکی است تا به آرامی کار کند و اگر سطح روغن خیلی کم شود، کمپرسور ممکن است بیش از حد گرم شود و خراب شود. یکی دیگر از دلایل رایج خرابی کمپرسور، تجمع کثیفی و گرد و غبار است. اگر یخچال به طور مرتب تمیز نشود یا گرد و غبار زیادی در هوا وجود داشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

چه چیزی باعث می شود کمپرسور کار نکند؟

برخی از رایج ترین دلایلی که کمپرسورهای AC کار نمی کنند عبارتند از: کویل های کندانسور کثیف. خطوط مکش مسدود شده و شارژ کم مبرد

منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جستجو کردن
عضویت در خبرنامه
سبد خرید